Els pagesos reparteixen 3.000 quilos de síndria per promoure el segell Venda de Proximitat i el consum de productes locals entre les noves generacions de consumidors

·Gran èxit de l’Itaca Market de Manresa: 1.200 persones gaudeixen de degustacions i còctels creatius elaborats amb síndria de proximitat

El Grup Ítaca de Manresa, en col·laboració amb la Federació Catalana de Locals d’oci Nocturn (FECALON) i la Federació d’Empresaris Productors de Venda de Proximitat de Catalunya (FEPVPC), va organitzar ahir diumenge una acció per promoure el segell oficial Venda de Proximitat, el consum de productes locals i a favor de la pagesia. L'esdeveniment va tenir lloc en el marc de l'Ítaca Market, on 1.200 persones van poder gaudir de bona música i degustacions i còctels creatius elaborats amb síndria.

En total es van consumir més de 3.000 quilos de síndria amb el segell oficial Venda de Proximitat, aportats per la FEPVPC. La síndria també va ser la protagonista de diversos concursos en que van participar molts assistents. Aquest Ítaca Market especial és una acció pionera de responsabilitat social juvenil que dona continuïtat a la campanya “Mossega la nit”, on la FEPVPC va repartir més de 20.000 pomes durant el concert que la cantant Aitana va fer a l’Estadi Olímpic recentment a Barcelona. Tot plegat busca conscienciar el jovent sobre la importància de consumir productes de proximitat, donar suport al sector primari i establir vincles entre generacions i àmbits productius.

Aquest cop, sota el lema “Mossegant territori”, la jornada va unir oci, consum de proximitat i activisme social per oferir una experiència amb identitat, compromís i sabor. Tot, amanit amb caixes de fruita, decoració rural i estètica de camp, amb tractor inclòs. A més de degustar síndria del país, els assistents a l’Ítaca Market van gaudir de bones dosis de música en directe i amb DJ, fer-se fotos en un photocall agrícola i participar en un concurs fotogràfic exclusiu (oberta participación fins el 30 de juliol) amb les polseres intel·ligents NFC que van rebre a l’entrada. Amb aquestes polseres també poden participar en altres concursos i sortejos de la campanya “Mossega la nit” i “Bon dia, Proximitat” i accedir a continguts exclusius a xarxes socials. També es van repartir entre els assistents un miler de barrets amb el logo Venda de Proximitat i els dels organitzadors de l’esdeveniment.

En un context de crisi per a la pagesia, amb dificultats econòmiques, falta de relleu generacional i invisibilitat en els circuits de consum dels productes de proximitat, aquesta acció conjunta vol posar la pagesia al centre de les decisions de consum i de la cultura festiva. La col·laboració entre el Grup Ítaca de Manresa, la Federació Catalana de Locals d’oci Nocturn (FECALON) i la Federació d’Empresaris Productors de Venda de Proximitat de Catalunya (FEPVPC), tindrà continuïtat amb altres accions que es desenvoluparan al llarg d’aquest any i l’any vinent a diversos espais culturals, musicals i d’oci nocturn de Catalunya, on el públic jove és el gran protagonista. La intenció, segons expliquen fonts de la FEPVPC, “és arribar a tots els espais amb el mateix objectiu: fer visible i reconeixible el segell Venda de Proximitat als espais on el futur es construeix, en els espais per on transiten les noves generacions de consumidors”.