La Federació d'Empresaris Productors de Venda de Proximitat de Catalunya aposta per l'etiquetatge intel·ligent
L’objectiu és reforçar la transparència i la confiança dels consumidors en els productes de proximitat
Es distribuiran polseres intel·ligents per promoure la campanya Bon dia, Proximitat
La Federació d’Empresaris Productors de Venda de Proximitat de Catalunya (FEPVPC) inicia aquest cap de setmana a la fira Firabell de Bellcaire d’Urgell tot un seguit d’accions que es desenvoluparan per tot el territori català per donar visibilitat al segell oficial Venda de Proximitat, tant de venda directa com de circuit curt. A partir d’ara, la federació implementarà l’etiquetatge intel·ligent en tots els seus articles per reforçar la transparència i la confiança dels consumidors en els productes de proximitat.
D’aquesta manera la FEPVPC i la SAT Llotja Productes de Proximitat s’avancen gairebé un any a la implementació de la normativa europea sobre etiquetatge intel·ligent que recull el Reglament de Eco Disseny de Productes Sostenibles (ESPR) que serà obligatori a tota la Unió Europea (UE) a partir de l’any 2026. L’objectiu d’aquest nou reglament és informar al consumidor al respecte de l’origen, traçabilitat, qualitat i petjada de CO2 de tots els productes en una sola etiqueta en format QR.
Polseres intel·ligents
A més d’implementar adequadament l’etiquetatge dels productes de proximitat, es distribuiran polseres intel·ligents amb tecnologia NFC al públic assistent a diversos esdeveniments culturals multitudinaris per fer arribar fàcilment a milers de consumidors potencials el projecte Venda de proximitat. Escanejant les polseres amb el telèfon mòbil, els usuaris accediran sense descarregar cap aplicació a tots els concursos, activitats, avantatges, informacions i tips que s’han dissenyat en el marc de la campanya Bon dia, Proximitat.
Un dels avantatges principals d’aquesta experiència interactiva és que la polsera anirà actualitzant constantment els seus continguts al llarg de tres mesos, fet que permetrà als seus portadors accedir en tot moment a totes les novetats, ofertes, promocions i descomptes que ofereixen els establiments adherits a la campanya (supermercats, botigues, cases rurals, etc.). Així doncs, interactuar amb la polsera intel·ligent esdevindrà poder accedir a un munt de possibilitats i nous avantatges de compra, poder descarregar receptes de proximitat i poder saber d’on procedeixen els productes que compren, entre moltes altres informacions d’interès.
La campanya Bon dia, Proximitat també beneficiarà enormement la tasca dels productors, ja que els hi proporcionarà informació per prendre millors decisions. Els productors de productes de proximitat catalans tenen clar que hi ha canvis importants a l’horitzó i que cal preparar-se per un nou sistema de producció i consum més just i sostenible. En aquest sentit, la implementació de l’etiquetatge intel·ligent esdevé una eina clau per assolir els objectius previstos en la venda de productes de proximitat.
Els tercers grans beneficiaris de la campanya són els establiments adherits, que podran crear un vincle únic amb els seus clients com mai ho havien fet. Els establiments podran anar informant als seus clients durant mesos a través de la polsera, cosa que permetrà un major flux de vendes. Tots els establiments rebran, a més, un cartell de senyalització dels productes de venda de proximitat que penjaran amb l’objectiu d’incentivar el consum d’aquests productes.
La primera acció per donar visibilitat al segell oficial Venda de Proximitat i iniciar la implementació de l’etiquetatge intel·ligent consistirà en la distribució de 3.000 polseres intel·ligents als assistents a la fira FiraBell. En apropar el telèfon mòbil a la polsera s’accedirà sense descarregar cap aplicació a una pàgina amb el llistat de productors i establiments que participen en la campanya. Amb aquestes polseres, a partir de les 11 del matí es podrà accedir a un tast gratuït de productes de proximitat (productes agrícoles, carns, embotits, formatges, etc.) a l’estand de l’Associació d’Empresaris Productors de Venda de Proximitat de Lleida.
Igualment, al mateix estand de l’Associació hi haurà situat un photocall on els visitants amb polsera es podran fer fotos, amb premis per a les més originals o divertides. El primer premi consistirà en un dinar en un restaurant col·laborador, i el segon i tercer consistiran en una cistella de productes de proximitat valorades en 100 euros i 50 euros respectivament. També hi haurà un obsequi per a tots els participants.
Després d’aquesta prova pilot que es farà el diumenge 1 de juny a Bellcaire d’Urgell, la Federació ha previst fer-ne d’altres en auditoris i esdeveniments molt més multitudinaris amb l’objectiu d’arribar a molts altres nínxols de consumidors objectius incidint, sobretot en els públics més joves que aposten per una alimentació sana i saludable i tenen una capacitat quasi natural per emprar aplicacions mòbils i plataformes online per accedir a la informació.